Nyt KOMBIT-projekt søsat: Selvbetjeningsplatform for borgerservice

En ny selvbetjeningsplatform skal danne grundlag for billigere og hurtigere at kunne udvikle nye selvbetjeningsløsninger

KOMBIT har sat et nyt projekt til idemodning; et projekt, der skal tilvejebringe KOMBIT og kommunerne en selvbetjeningsplatform for borgerservice. Platformen skal sikre en hurtigere tilvejebringelse af nye selvbetjeningsløsninger, der kan servicere borgerne og optimere kommunernes arbejdsprocesser.

I dag bliver ens komponenter udviklet parallelt til hver enkelt ny selvbetjeningsløsning, og det betyder dyre løsninger med lang leveringstid. Ved at udvikle én platform, som kan bruges som grundlag for alle de selvbetjeningsløsninger, KOMBIT tilvejebringer for kommunerne, kan fremtidige løsninger blive udviklet hurtigere og billigere til gavn for både kommuner og borgerne.

Pt udarbejder projektet en business case med løsningsbeskrivelse, økonomiske betragtninger og forretningsmodeller samt juridiske betragtninger. Business casen forventes klar primo februar 2012.

Projektet skal:

  • etablere en serviceplatform for borgerservice, der kan reducere prisen pr. selvbetjeningsløsning, så prisen pr. løsning overholder annoncerings- og/eller udbudsgrænsen for alle 98 kommuner.
  • etablere en serviceplatform for borgerservice, der enklest muligt kan omsætte en arbejdsgang til en selvbetjeningsløsning.

Vi hører gerne fra dig, hvis du har input til processen.

 

Kontakt

Direktør for Forretningsudvikling & BI / CMO
3334 9444